Dessa cigg
I söndagsmorses upptäckte jag att jag blivit gravid. Klockan var då 07, och jag rökte kl 6,30.
Måndagkväll runt 18 tiden kunde jag inte andas, höll på att svimma och saker och ting flög i lägenheten sammtidigt som jag skrek hejvillt.
Fick då lov att ta några bloss, inte ens en halv.
Sen dess har det vart rökstopp för mig, nu undrar jag vad tusan man ska göra för att få veck det. Får visst inte ha några nikotinhjälpmedel.
Tips på nikotinfria sätt till några rökfria 9månader?
Vill börja med; Grattis till graviditeten! Jag gjorde som så att jag försökte alltid ha mkt att göra, sov mkt, jag tuggade otroligt mkt på starka tuggummin, ja skrek, ja grät men samtidigt tänkte ja på bäbisen å då gick de mkt lättare, så andas när röksuget kommer å ta ett tuggummi o tänk på bäbisen så blir de inte lika svårt..
Önskar dig all lycka till, vet att de e ett rent helvete att sluta
Grattis!
Nu är det så att jag själv röker men för fostret är det farligare om du tvingar dig vara helt rökfri och stressar, än att du skulle ta något bloss när det känns så…
Ursäkta #2 men det där är bara en myt, de som händer om man röker är att barnet får tillväxt problem, kan få allergi å astma men slutar man så får barnet abstinens ett litet tag men på det stora hela så mår både barnet å ts så mkt bättre, hon är ju villig att sluta så varför uppmuntra henne? Jag rökte med min andra son dum som jag var med aamma tankar som dig #2, men det som hände med han är att han är tillväxthämmad nu som 4 åring, har astma, mjölkallergi, pälsdjursallergi och ständig luftrörskatarr, å det är endast mitt och mitt fel, vilket jag har ständig ångest inför, å då anser ja det mkt bättre att barnet/fostret har abstinens under en el två dagar än att få sota resten av livet pga dumma beslut av mamman!
Tack så mycket :) Har hittils inte rökt och är otroligt stressad över detta. håller faktiskt med nr 2 att någon gång är det okej men jag tänker inte göra det ändå. Sådan otrolig nojja som jag har över missfall så vill jag inte att det ska bero på mig om det sker. Tuggumi kör jag på, vanliga ej nikotin. Men känns liksom som att hela jag fylls av luft efter en dags tuggande på jobbet. Några andra tips?
iaf är det vad rådgivningen rekommenderar… jag sa inte att man ska fortsätta röka som förut, jag sa att det för fostret är bättre att ta NÅGOT BLOSS när det kniper… barnet får inga problem om man röker en cigg någon gång under graviditeten… Och finns det bevis på att det är precis rökandet som har orsakat alla ditt barns problem?
det är bra om TS vill sluta men med tanke på fostret är det bättre då att ta en cigg någon gång…
Jag håller med dig fullständigt, och alla runt om kring mig säger samma sak som du. Men ska försöka att inte göra det, men som sagt. Adhd/nygravid/abstinens, det är fan inte den ultimata kombon. Stackars min sambo. :)