Läser i bland i min nya bok
Härom dagen fick jag ett postpaket från Adlibris Netbokhandel, från vilken jag har beställt boken "Den Hemlige Kocken" Av Mats-Eric Nilsson…….
Jag har ju alltid varit motståndare mot altl kemiskt skit som dom stoppar i maten vi ska äta, men jag har aldrig haft kunskap och kurash nog att bojkotta alla tillsatser i maten jag nandlar…….Men denna boken har fått mig att tvärvända och nu har jag spottat i nävarna och gått från sanning till sanning och klarhet till klarhet……..Så nu fixas det och donas här i det Norrgårsliga köket och det bakas matbröd, lagas mat från grunden, kokas sylt och görs egen juice i maskinen jag lånat från mitt föräldrahem…….Och kul är det…….Och det funkar nu, när jag är totalt manisk och bara måste ha något att göra hela tiden……
![]()
KRAM Tina
Vad kul! Den har jag också beställt och jag skall åka och hämta nu! Mitt paket har äntligen kommit - jag förstår inte varför Bokus (som jag gillar i övrigt) är så otroligt långsamma med att få iväg sina beställningar. Men nu finns den på mitt utlämningsställe och jag vet vad jag skall göra i helgen! ;-)
Kram, Linda
Jag lovar Linda, att du blir fast i boken 
Den måste jag spana in :)
Den boken är verkligen grym - om man tänker att vi som börjar bli lite äldre (jag är 52) har hunnit äta fel mat (en massa gifter och annat vi inte vetat om) i många år nu - kanske hela livet, då är det inte konstigt om vi också blivit sjuka på många olika sätt. Sjukdomar som man inte vet kommer av maten. Det kan vara Psoriasis, migrän, ledvärk - allt möjligt.
Numer pensionär i Nynäshamn
Jag har nu kommit halvvägs i Den Hemlige Kocken. Egentligen har jag inte lärt mig något jag inte redan visste. Men det gör verkligen intryck att läsa det så här, i svart på vitt! Bra bok - och något som alla borde läsa!
Ett annat hett tips, om man är intresserad av sådana här saker, är "Ideologin och pengarna bakom kostråden" av Per Wikholm och Lars-Erik Litsfeldt. En verkligt upprörande inblick i vad som ligger bakom de kostråd som vi får oss till livs dagligen från Livsmedelsverket och hjärntvättade dietister! Läs den!
/linda
Håller med Linda-Pinda igen … läs den om kostråden.
Den är makalös i sin iver att avslöja varför vi lurats äta 6-8 brödskivor…
Numer pensionär i Nynäshamn
Ska komma ihåg den…
Rolig egenskap jag själv älskar att lagga mat och backa och grejja men jag har dock aldrig läst en bok under hela mitt liv min roligt för dig iallafall