Etikettnarkotikaberoende
Läst 2261 ggr
halven
2012-11-29, 09:13

BENZO

Hittade detta forumet NU,,,,, Har /är beroende av benzodiasepiner sen 30 år tillbaka,,,fick mina första sobril utskrivna när min mamma dog ,, då va jag 14 bast :( Så JAG om nån kan mycke om både abstinens o annat som händer i kroppen,,,ifall ni harfrågor om nåt?

Har skrivit en bok också som heter: KEMISK LOBOTOMI

dEN ÄR EN TUNN BOK, MED MYCKE INNEHÅLL,,BRUKAR JAG SÄGA :) sTÅR OM MITT BEROENDE OCH OM ALLA PSYKINLÄGGNINGAR OCH NYA PILLER SOM DOM HELA TIDEN SKREV UT,,,FINNS INTE EN ENDA BENZO (MIG VETLIGEN) SOM JAG INTE ÄTIT….

äTER DOM FORTFARANDE,,,,, mEN MINDRE MÄNGDER :)

jAG JOBBAR ÄVEN PÅ SLUTENPSYKIATRIN SOM MEDMÄNNISKA :) aLLTSÅ DET BÄSTA JOBB JAG NÅNSIN HAFT,,,ALLA MINA ERFARENHETER HAR JAG NYTTA AV NU I PRAKTIKEN,,OCH KAN FÅ HJÄLPA ANDRA MÄNNISKOR,,, TACK VARE DET,,, jAG VET JU PRECIS VAD PATIENTEN PRATAR OM, NÄR DET GÄLLER PANIKÅNGEST ELLER ANNAT. oCH JAG ÄR FULLT RESPEKTERAD OCH OMTYCKT,,, FAST JAG HAR PTSD-SVÅR ADHD-BIPOLÄR(mild) -GAD ,,,,och är även benzo beroende,,,,tycker det är fantastiskt att jag får äran att få stödja människor :)

Skriv gärna en  rad till mig om ni undrar över nåt,,,,eller vill få läsa boken,,, den finns lite överallt i bokhandlarna,,men jag säljer dom mycke billigare här hemifrånTungan ute KRAM HELEN

thenameless
2012-11-29, 23:22

Välkommen hit.

Su är inte ensam här med att vara/varit beroende av Benzo/opoider, om du söker lite på sajten så hittar du ett gäng trådar.

Roligt att du kan fungera och arbeta, Att stadigt minska ditt intag men lugnt är nog den vägen du ska vandra om du vill bli ren efter så många år.

Lycka till

All that is left are memories, and the pieces of a shattered existence....

Anonym
Anonym 
2012-11-30, 03:35

Hej! här är en till som också är beroende av bensodiazepiner och har varit det i över 30 år. Själva medicinerna har egentligen aldrig varit något stort problem för mej,svåraste problemen har varit oförstående människorRynkar på näsan

Omgivningens nedsättande värderingar och förutfattade meningar har gjort att jag verkligen har mått dåligt ibland och självförtroendet har tagit mycket stryk  Gråter Nu bryr jag mej inte som när jag var yngre.

Nu har jag aldrig varit uppe i några höga doseringar utan har hållit mej till doser som är "normalt"enligt fass. Vid svårare perioder,när det varit som värst med svår panikångest har jag av ökat dosen och tagit lite extra vid behov.

Under bra dagar med mindre ångest,eller ångestfria perioder har jag tagit väldigt lite och legat under normaldos,har även några gånger gjort uppehåll och varit utan mediciner helt några månader någon gång höll jag upp över ett år med valium eller sobril. . . . . . .

Nu är det inte längre värt att hålla upp för mej eftersom det är så påfrestande ,det brukar kosta mer än vad jag får ut. Det brukar ändå bli så att jag  behöver mina mediciner, för att jag ska kunna fungera och kunna tänka normalt. Även om jag klarar mej utan ett tag när jag mår riktigt bra,har lugn o ro och inte har så mycket problem runt mej så är det inte värt besväret ,jag är för gammal o det leder inte till något possitivt för mej.

Upp till toppen