Beroenden iFokus

Beroenden

Etikettövrigt
Läst 2111 ggr
indicated
1

Så korkad

Hej!

Jag skriver alltid vad jag tycker och känner och självklart är det både bra och dåligt men sånn är jag ! & inte vet jag om någon skulle ens vara intresserad att läjag väljer att läsa, förstå lr ens kommentera inlägget !

Nå väl jag väljer att kalla honom control requests ! Vi hade känt varandra i många år men jag viste då inte allt om denna mäninskan som liksom smyg sin in i mitt liv och en dag bodde xxx hos mig & barnen ! Vist viste jag att han gillade alkohol men inte att han var beronde & ganska så snart vände denna xxx i från att vara snäll , ödmjuk, m,m till en grym och elak mäninska … & vist försökte jag ta mig ur men insåg snabbt att jag var fast .. För att göra historien kort så kommer jag till det jag bekänna ! Mmm då denna en dag hade ordnat frön i mitt namn :( jag förstågd först inte vad det handlade om men sen så trillade ju kronan ner vad det var för frön. & helt plösligt skulle de planteras ;(  då jag inte hadde bestämande rätt o va rädd så teg jag !

Mm 2010 kom JAG i kontakt  amfetamin , vilket jag vet säkert har funnits med hela tiden ! Så i alla denna mardröms likna förhållande lr vad man nu ska kalla det för börja jag med amfetamin , Men så en dag 2011 bestämde jag mig för att lägga av och la av rakt upp o ner , jag tittade inte ens åt det jag bad inte ens om det …. Nu har det gått över ett år & jag har klartat mig bra utan på grund av medicin som jag nu äter varje dag ! Men så här om dagen ( Fick jag ett sånt jävla sug rent ut sagt efter SKITEN … ett sån länktan som jag aldrig har känt innan.. Hur som helst så blev jag riktigt arg & besviken på mig själv över att jag fick sån länktan . Så jag tog med min hund och gick rätt ut i skogen där svår jag & gick o sparka på både ena & andra i ca 2 timmar !! När jag väl kom hem och tog en kopp kaffe så insåg jag att ( Jag vann över frestelsen ) Jag är inte Stolt över mig själv att jag lät mig börja ! Men i dag är jag stolt över att jag inte gjorde mig själv besviken lr barnen igen utan ja klara av att motstå , Men nu kommer ju då frågan !

1. Kommer jag alltid att känna frestelsen efter amfetamin ?

2. Hur stor risk är det att man får ett återfall efter har varit ren i över ett år ?

kittun1
0

Bra gjort att du vann över suget! Och har du gjort det en gång kan du göra det igen!!

Första gången jag TOG återfall på amfetamin så hade det gått sju år.  I samband med alkohol tappade jag förståndet och klev på igen. 3 år senare lyckades jag sluta . Nu har jag varit drogfri i 13 år och kan fortfarande få sug ibland.

Det är nog individuellt hur länge ett sug kan sitta kvar. Det viktiga är att komma ihåg att man alltid har ett val. Återfall får man inte, de tar man!

Du har barn, tänk på dem! Jag knarkade bort mina barn. Du vill inte göra den erfarenheten, jag lovar! Det är den största sorgen i mitt liv att jag missade så stor del av deras barndom på grund av knarket. I dag är de vuxna och vi har god kontakt, men tiden när de var små kommer aldrig tillbaka.

indicated
0

Detta va det jobbigaste jag har känt på länge ! Men blev en härlig känsla när jag vann över suget . Sen tänker jag på mina barn som jag inte vill förlora . Tack för att du dela med dig av dina erfarenheter

Ta hand om dig / kram

Freke
1

Eftersom du vet vad amfetaminet, gav dig. Så kommer du alltid att kunna relatera till den känslan, Så visst frestelsen kommer alltid att finnas där.

Men risken för återfall är helt och hållet i din egen hand, om du väljer att styras eller styra.

Har själv varit "ren" ifrån amfetamin rätt länge, haft något återfall, när det varit för mycket motgångar, men då har jag ändå varit medveten om vad och varför, så därav har jag kunnat hållt mig ifrån en fortsättning.

Visst finns suget, känslan, men eftersom jag vet att allt sitter i min hjärna så kan jag styra allt idag

Hälsn. Freke

Medarbetare på Beroenden.ifokus & Brott.ifokus

indicated
0

Hm för typ 20 åresen så fanns liksom inte detta med droger för mig med på kartan om ja nu säger så , det fanns liksom inte i närheten av mig , så jag förstår inte riktigt på mig själv vrf jag va så dum & testade detta & blev fast i det mer lr mindre dagligen i 5 månader & lyckades en dag bara lägga av & sedan dess har jag inte varit i kontakt med det , utan endas kännt sug i mellan åt dock inte så starkt sug som den senaste men ändå lyckas jag övervinna , I balnd har det hänt att man har känt sug mer lr mindre varje dag . I dag äter jag ändå medecin just för fokusering m,m men ändå är vissa dagar som berg & dalbana & man mår skit ! Jag är så jxxxx arg på mig själv att jag den dagen provade på .. Grr

Som sagt så är det min egna vilja som styr detta & viljan finns att övervinna varje gång som jag känner detta sug !!

liawilson
0

bra att du övervann suget..Starkt gjort av dig. Har man en gång hållt på kommer man nog aldrig ritkigt ifrån drogerna. De finns alltid där i bakhuvudet. Tanken på dom kommer å går, men suget blir ju svagare & svagare, men som sagt tanken finns nog alltid..Fortsätt håll ut

*Kärlek & lycka*