Annons:
Etikettnarkotikaberoende
Läst 2572 ggr
Emel
3/8/13, 3:36 PM

Många narkotikamissbrukare

Hallå!

Jag har stor insikt i drogvärlden. På alla håll och kanter… Har sett en del misär tyvärr, heroinmissbruk främst på misärfronten. 

Har sett när det gått över styr, när personen skjuter amfetamin nästan dagligen, knaprar benso för att slappna av igen och sova även bli av med den obehagliga känslan efter amfetamin. 

Olika grader av blandmissbruk av olika varianter som huvuddrog. Där personen inte gör något md sitt liv utan bara lever på soc osv… Blabla, finns hur mycket som helst att berätta men det är inte det tråden handlar om.

Utan tråden handlar om hur många missbrukare och brukare (brukar en till flera ggr i veckan) av lättare till tyngre droger som fungerar som de ska i samhället. Går i din skola, finns på ditt jobb (till och med din chef kanske), framför dig i kön till ica och som du ser i bilen bredvid dig vid ett trafikljus. Detta är droger så "tunga" som heroin intravenöst och en salig blandning. Vissa har hållit på i 20 år medan vissa bara 1 år. Det kan såklart spåra ur rejält men ja…

Hur tror ni det är så att vissa kan hålla det på en bra nivå, inte spåra ur och mista sitt jobb pga heroin eller kanske amfetamin? 

Jag tror det handlar om psyket, sin inställning och KUNSKAP om droger de tar. Det där med kunskap är en gemensam nämnare för de som jag vet inte spårat ur.

Mvh

(Vill säga att jag faktiskt inte räknar med cannabis till det jag skrev ovan om de som får i din skola och på ditt jobb då det är för många, hehe…)

Hallå! ibland tror folk att mina inlägg inte är seriösa. Det är seriösa inlägg, skulle inte driva med er. Kram

Annons:
VildaVittra
3/8/13, 3:44 PM
#1

Jag tror det till en viss del handlar om genetik. För vissa kan ju tex dricka varje dag i flera år och sedan sluta utan minsta besvär, medan andra åker dit första gången.

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

quinn
3/10/13, 8:59 AM
#2

Inte bara….

Ingen i min släkt eller i barnens släkt använder droger eller alkohol..

Men mina yngsta två har haft problem sen de var yngre som jag försökt få hjälp med min inte fått… hade jag fått det kanske inte min 20 åring stått utanför samhället idag och klarat skolan. kanske han kunde tygla sitt humör  och aggressioner och inte behöva använda gräs för att lugna ner sig.   Kanske hans yngre bror också haft en bättre skolgång.. och inte varit i fel kompisgäng.. kanske han kunnat tygla sitt humör och inte behövt komma på att nyttja gräs.. Kanske båda inte börjat röka och dricka alkohol..  Tänk om båda fått hjälp med deras sömnproblem.. tagna på allvar och inte nonchalerade baraför att de var under 18.  

SÅ hade de kanske inte hamnat såhär fel.. nu skiter samhället i den ena och den andre får till sig av soc. ass att när han blir 18 får han hjälp ekonomiskt av soc.. så han kan flytta hemifrån.    

Men gräs är inte droger mamma!!!!! säger min 16 åring.. VA??!! I vilken värld då?

thenameless
3/10/13, 12:27 PM
#3

#2 Tyvärr hävdar ett flertal personer härinne att Gräs inte är droger eller farligt. Tragiskt men så är det även ute i samhället…

All that is left are memories, and the pieces of a shattered existence….

Gronstedt
3/12/13, 9:35 AM
#4

Om man kan hållaq sitt bruk/missbruk inom rimliga gränser handlar inte bara om kunskaper, utan mer om ifall man är en beroendepersonlighet eller inte. En del kan bruka utan att trilla dit, andra kan det inte. 

Att man inte "spårar ur och mister sitt jobb" beror sällan på att man är så duktig på att sköta sitt bruk/missbruk, utan på att kraven på jobbet är så låga och man kan missköta sig massivt innan man blir av med det.

Det är också många, många arbetsplatser och andra grupper där alla vet att en viss person är alkoholiserad eller sönderknarkad och man täcker för vederbörande, ser när personen är för påverkad för att kunna sköta sitt jobb och ser till att fösa in hen i en lugn vrå tills det börjar klarna.

Och det finns många, många arbetsplatser och andra grupper där man inte bryr sig, där arbetsresultatet är den enskildes problem och där man inte lägger sig i.

Så myten om att man kan supa och knarka och ändå fungera normalt är just det - en myt, möjligen med undantag för dem som dricker fredag och lördag, om de är lediga lördag och söndag. Om de inte super sig alltför dretfulla så har de förmodligen tämligen normal arbetskapacitet på måndagen. I alla fall om de inte har speciellt krävande jobb, som maskinförare eller så.

Greigh
3/13/13, 12:27 PM
#5

Jag hade tidigare i mitt liv en umgänges-krets som nyttjade dessa former av droger. Jag föll aldrig dit (tack och lov), för jag tröttnade och valde att lämna dom när de varken lyssnade eller tog mina ord på allvar.

Jag är uppväxt i en dysfunktionell familj, varav båda mina föräldrar är grova alkoholister och jag har sett den ena och andra misären kring denna skara av människor. Och att det ligger genetiskt vill jag inte tro på, för varken jag eller min syster sysslar med droger. Mina far och mor-föräldrar sysslade aldrig med droger och ingen av dom visste hur just våra föräldrar åkte dit?

Jag tror att lättpåverkan av grupptryck och liknande är den yttersta förklaringen. Jag tror även att folk med en svår uppväxt har enklare att gå på det, beroende på sin svaga självkänsla. Deprimerade människor kanske behöver medicinera och dessa mediciner räknas även de som kemikaliska droger som faktiskt är beroende framkallande och kan utsätta personen i ett sådant beroende att den behöver tillgång till någonting betydligt starkare.

[postmortum91]
3/25/13, 7:26 PM
#6

Tycker det har spårat ur så fort man testat och absolut om man är regelbunden brukare av det.

Annons:
Illusion
3/28/13, 11:10 AM
#7

Hej. Bra tråd för jag har funderat länge på detta fenomenet, jag är själv missbrukare och hållt på med droger sen jag var 13,snart fyller jag 26 och jag har varit beroende av mycket, men det hela spårade ur totalt när jag var 23 och började injicera olika saker, men jag fastnade för amfetaminet, och gick på det dagligen i 2 år nästan och jag har idag varit hemlös sen 2010. Nu kan jag hålla mig till att bara injicera ibland men idag är det nästan 2 månader sen just nu försöker jag hålla mig till bara cannabis för det är faktiskt ofarligt även om ni inte vill tro mig. Det är medicin och skadar inte kroppen. Det enda som är farligt är att man kan äta lite för mycket ibland och har man en latent psykos kan den komma fram men då hade den ändå kommit av andra faktorer. Jag har läst på i många år om detta och hållt föredrag om det positiva med cannabis. Men folk är så blinda så ni kan väll ändå inte se det. Men det är det som håller mig drogfri. Men ändå.. Åter till frågan, hur fan klart jag av detta men inte mina vänner? Jag fick nog.. Jag hittade ett annat intresse, men jag är skit rädd att glida ner i helvetet igen. Hoppas jag inte gör det.


☮ and ❤ among each other ✿

thenameless
3/29/13, 1:03 AM
#8

#7 Cannabis har någa få bra kvaliteter men i längden så sliter det ut hjärnan och som du skriver finns risken för psykos. Och använder du  Cannabis är du inte drogfri. Hur mycket du än vill intala dig och  andra det.

Vi har alla olika  tålighet och benägenhet för att bli beroende. Vissa blir det på första supen,ciggen, kabben osv emdan andra kan hålla på länge som du är inne på och sedan lägga av när de tröttnar.

Jag hoppas att du kommer till insikt och lägger av med Cannabisen också. Jag kan nästan lova att det kommer underlätta för dig om du vill ha en bostad.

All that is left are memories, and the pieces of a shattered existence….

Illusion
3/29/13, 1:23 AM
#9

Jag röker ju bara cannabis ibland och inte ens så är det mycket, hur skulle det påverka min boende situation? Inte fan säger jag till dom jag ska hyra av att jag röker cannabis nån gång i månaden så dum är jag inte. Och jag hoppas att du kommer till insikten att du hade fel om cannabis, cannabis är en medicinsk ört inget annat. Inte fan har min hjärna slitits. Ut efter all cannabis rökning… Men jag får ingen psykos för jag har det inte latent i mig, kom det inte när jag tog första blosset kommer ser inte komma nu heller. Nej härinne vill jag inte snacka nå mer. Jag har diskuterar cannabis i flera år och försökt att få sånna som er att fatta men det går inte


☮ and ❤ among each other ✿

[Forest]
3/29/13, 10:34 AM
#10

9 Du funderar inte på att du kanske har någon diagnos av något, att självmedicinering förekommer är inte helt ovanligt. Att säga att cannabis är bra är ju totalt fel, du behöver läsa på lite vad cannabis gör med kroppen o på hjärnan . http://www.drugsmart.com/fakta/cannabis

Jag känner flera som rökter på dagligen för att funka och har alllt familj,hus,bil jobb osv Hur dom får livet att funka vet jag inte där imot ser jag väl att deras fru/man har det tuffare än vad de vill inse.

Sen ser jag flera som är helt fast i skiten sen de var 14 år deras liv hinner dom inte mer åren har runnit ifrån dom.

Illusion
3/29/13, 2:25 PM
#11

Länken du länkade till står det bara lögner på… Som jag sa har jag läst på om cannabis i 8 år så jag vet att det inte är farligt sålänge man brukar det på rätt sätt.


☮ and ❤ among each other ✿

[Forest]
3/29/13, 6:05 PM
#12

11  du kanske kan förklara hur man ska bruka det rätt.

Illusion
3/29/13, 7:17 PM
#13

#12 ja man ska bara röka ibland när man behöver det. Inte missbruka det. Vilket är väldigt lätt eftersom man behöver röka länge för att få abstinens och när man väl får abstinens så märks dom inte ens eller så är dom så små att det inte stör en. Men jag tycker inte man ska röka om man inte behöver det, då är det bara onödigt jag tycker ingen ska använda det om man inte måste det är mycket bättre att hålla huvudet nyktert


☮ and ❤ among each other ✿

Annons:
[Forest]
3/29/13, 10:02 PM
#14

13 men du som inte är beroende av det måste ha jobb bostad o allt fixat, Hur får du vardagen att funka normalt?

Greigh
3/29/13, 10:26 PM
#15

#14
Var snäll och blanda inte in hans cannabis-behov med hans boende-situation. Det kan handla om 1000 andra orsaker som vi inte har något med att göra.

Illusion
3/29/13, 10:29 PM
#16

Alltså jag har aldrig haft ett jobb pga att jag har varit deprimerad sen jag var barn och lidit av kraftig ångest och ständig dödslängtan, det var därför jag började med droger.. Och nu börjar jag bli frisk. Jag har varit hemlös sen 2010 pga att jag började injicera det var då allt gick åt helvete.. När jag bara rökte cannabis var allt bra då hade jag lägenhet och pluggade. Nu bor jag hos mamma tills jag hittar en lägenhet och tills jag känner mig redo att börja jobba för första gången i mitt liv..


☮ and ❤ among each other ✿

Greigh
3/29/13, 10:34 PM
#17

#16
Det är bra att det är på god väg iaf.

[Forest]
3/29/13, 10:35 PM
#18

15 nu var väl ts inlägg lite om hur man får livet att funka fast man är beroende utan att det spårar ur, därmed hur får man då ett cannabis beroende att funka med jobb,hem o familj?

Greigh
3/29/13, 10:40 PM
#19

#18
Nu vet jag inte hur effekten på cannabis fungerar. Men är det en medicin åt t.ex folk med ADHD, så förstår jag att det är lugnande och får en person med neuropsykiatrisk funktionsnedsättningar att fungera bättre i vardagen, så jag tror att det påverkar jobb, hem och familj mycket positivt om man nyttjar cannabis på rätt sätt.

Illusion
3/29/13, 10:43 PM
#20

#18 ja? Man kan ju få det att funka om man bara röker cannabis men lite trögt går det ju.. Men det är när det spårat ut totalt med sprutor och känslan att man ständigt måste vara hög.. Då blir det knas men man klara av ett drogmissbruk och samtidigt ha ett bra liv iaf ett tag om man kan välja sina stunder väl men inte när man bara tänker på nästa kick och ständigt jagar den, och så blir det nog för dom flesta men jag känner många som klarar av ett missbruk snyggt och har lägenhet familj jobb och allt sånt under flera år, det gäller att inte låta drogerna ta över. #17 tack så mycket :-)


☮ and ❤ among each other ✿

Annons:
[Forest]
3/30/13, 12:49 AM
#21

19 Det är ingen laglig medicin, finns flera bra mediciner som skrivs ut om man har adhd. Det låter som att du anser att som många andra att cannabis är helt okej att bruka fast det är klassas som drog.

Greigh
3/30/13, 9:02 AM
#22

#21
Jag ser som så att kemiska preparat i pillerform är mer onaturligt än vad det är att nyttja en växt. Tabletter påverkar kroppen och hjärnan, om än inte värre, än vad cannabis gör. För att inte tala om tabletter som schizofrena och bipolära människor måste stoppa i sig. De pillrerna bränner bokstavligt sönder hjärnan långsamt.

Nu har Läkemedels-verket godkänt Sativex, som kommer ut på apoteket till sommar. Det är en form av munspray med ytterst lite cannabis i, för att motverka MS-sjukas stelhet och smärtor i kroppen. Blir Sativex en framgång, så kommer det att användas till mycket mer än MS-sjuka.

Jag tycker att cannabis är okej, om man använder det på rätt sätt. Missbrukar man det på fel sätt så är det dock inte okej längre.

Illusion
3/30/13, 9:35 AM
#23

Den där munsprejen med cannabis finns redan på marknaden? Min kompis har problem med nacken efter en hemsk bilolycka och hans läkare ville skriva ut det till han hade han sagt till mig, men det var för lite cannabis i för hans smak så han väljer att köpa cannabis istället på svarta marknaden , det är det enda som funkar mot hans smärta.


☮ and ❤ among each other ✿

Greigh
3/30/13, 9:56 AM
#24

Jag tycker att de som verkligen är i behov av cannabis, pga ovanstående själ, då skall dom ha rättigheter till det.

I kanada får man recept-belagd cannabis utskrivet på apoteken, till folk med behov pga smärtor.

Gronstedt
4/5/13, 8:25 AM
#25

Jag vill bara påpeka att tanken att cannabis inte skulle vara beroendeframkallande eller inte vara skadligt inte är något som den här sajten ställer sig bakom. Inte heller är det sajtens ståndpunkt att cannabis eller andra reglerade substanser bör släppas fria.

Däremot är det fritt fram att diskutera dessa ståndpunkter, antingen man är för eller emot.

Upp till toppen
Annons: