Annons:
Etikettstöd
Läst 2232 ggr
Dasy
2013-05-09 12:00

Hjälp

Kan någon hjälpa mig att sluta bita på naglarna. Det är ju sjuk bedende som jag håller på med tycker jag. Har gjort detta sedanjag var barn om jagminns rätt. Försökt med stopp och växt, låtsangalarn, förlängning men det gick inte. Nu vet jag ej vad jag gör nu. Det är inte roligt att måla naglarna längre kosta på sig saker och ting som inte hjälper. Tacksam för hjälp.

Andra problemet är att jag är på nätet hela dygnet. Sitter för mycket vid datan så det går ut för dom anda m.m. Vill blir av med mina problem.

´Tredje problemet att jag dricker för mycket.

Annons:
Jess89
2013-05-09 13:29
#1

Jag bet en del på naglarna när jag var mindre. Av någon anleding slutade det när jag blev äldre. Tyvärr har jag inte några bra tips på hur du ska kunna sluta att bita på naglarna.

Prova att göra andra saker än att sitta vid datorn. Det kan vara att umgås med kompisar göra andra saker som du tycker är roliga. Fundera över vad det är som får dig att vilja sitta vid datorn?

Fundera på varför du dricker så mycket och försök och minska ner på det och gör annat då du inte behöver dricka.

Vänliga hälsningar Jessica
medarbetare på socialt stöd & Anhöriga

Dasy
2013-05-09 13:31
#2

Instämmer.

thenameless
2013-05-09 13:35
#3

I vilka sammanhang dricker du ? och för mycket?

Bara bestäm dig för att sluta bita på naglarna. avbryt när du kommer på dig själv.

Om det är ett problem för dig att du sitter vid datorn jämnt ? Så tvinga dig att stänga av och göra något annat. ring en kompis eller något.

All that is left are memories, and the pieces of a shattered existence….

Dasy
2013-05-09 13:36
#4

Det är inte så himla lätt som du förstår.

thenameless
2013-05-09 13:38
#5

jag biter på naglarna själv men bara som ett alternativ till saxen. så självkontroll fungerar.

All that is left are memories, and the pieces of a shattered existence….

Dasy
2013-05-09 13:43
#6

Ok.

Annons:
[randi]1
2013-05-09 17:11
#7

Jag vet att förr i tiden, kunde man stryka på ett medel på naglarna, för att på så sätt, sluta att bita på dem. Om det finns idag, vet jag inte, men hör på apotek eller hälsobutiker, de vet kanske något bra.

vallhund
2013-05-10 01:35
#8

iFokus är spammat av detta inlägg från TS:

"Jag har Asperger, Autism, utvecklingstörd m.m.

Jag heter ? och är 42 år gammal. Jag gillar att spela kort. Sjunga, hitta på en massa olika saker (spelar ingen större roll) och gillar dessutom att spela olika spel, djur och natur, hundar,katter m.m.

Jag saknar vänner rent generellt. Har några men vi är inte ofta. De är så kallade "vänner" mer i den stilen. Jag känner att jag behöver fler vänner som man kan umgås med och verkligen känna att de finns där för en. Jag är trött på att dagarna bara ska rulla förbi. Det känns som om man bara slösar bort en massa tid på ingenting. Jag vill inte att mitt liv ska vara helt tomt Vill ha en historia :)

Jag tycker att jag är en bra mamma/fru/vän. Förstår inte varför jag inte skulle kunna få fler kompisar. Jag mår inte bra utan vänner Det fungerar inte. Hoppas att det finns någon där ute som kan tänka sig att bli min vän :). Det spelar ingen roll vilket kön du har eller what so ever. Jag är en väldigt respektfull, ärlig, lojal och omtänksam person.

Söker MSN-vänner också. Här får ni min E-mail:

Jag bor som sagt i närheten av Ljungby. Mer detaljer får du om du hör av dig :)"

TS verkar oxå ha trollat i en hel del trådar på olika fora här. Jag väljer därför att låsa tråden.

Uppenbarligen har TS problem, frågan är med vad. Om du TS anser dig fel bemött av mig så skriv ett pm.

ISIS anhängare anser sig inte heller vara sektmedlemmar.

Värd på Amstaff, BARF , Beroenden samt Multikulturellt .

Medis på  Border Collie samt Cancer, Choklad, Kennel o Psykologi.

 

Inlägget är låst för nya kommentarer
Upp till toppen
Annons: