Beroenden iFokus

Beroenden

Etikettmedlemmarnas-egna-historier
Läst 2356 ggr
lovalie
3

Alkoholberoende

Jag vet inte var jag ska börja förutom att jag MÅSTE sluta dricka alkohol och min käresta är fast i det. Jag har själv stora problem med alkohol och det gör saken så mycket svårare.  Mitt i veckan (dvs mån, tis, ons osv) är vi helt överens om att vi inte ska dricka men så fort det blir helg tappar min pojkvän motivationen (kan vi tillägga att jag är likadan, så de få gånger han är lugn blir jag sugen på att dricka). Vad kan vi göra? Jag mår dåligt över paniken jag får om jag inte får dricka (trots att jag är över 25 år) men MÅSTE ändå dricka.

Har någon tips på saker vi kan hitta på istället för att dricka?

Illusion
0

Bra fråga..jag vill med dricka, varje jävla dag. Men gör jag det blir jag beroende, det vet jag, så jag gör allt i min makt att inte åka in till stan varje dag. Idag håller jag mig hemma och lider mig igenom det men det blir allt svårare. Jag brukar hålla mig sysselsatt med att titta på tv, sitta vid datan, kolla på dokumentärer, laga mat..men det blir bara värre och värre. Snart sitter jag väl på behandlingshem igen. Kanske du borde testa det? Där får man massa alternativ på vad annat man kan göra. bada? läsa böcker, umgås med andra, äta glass..vad som. Ni hittar nog er väg. kämpa på!

☮ and ❤ among each other ✿

[Mustangcab]
0

Ta kontakt med någon organisation för hjälp typ länkarna eller AA. Man behöver inte vara alkis för det. Men risken är stor att ni blir det om ni inte gör det.

A-KJ
0

Hej! Det kanske inte räcker att hitta på något annat utan att ni behöver hjälp mot alkohol missbruk ? Jag tycker det låter så just för att ni dricker mitt i veckan och på helgerna… Jag är fd missbrukare men på heroin menär drogfri sen flera år men min man är fd alkoholist o drogmissbrukare och vet att han var tvungen att be om hjälp med spriten… Du ska ha en eloge för att du är öppen om era problem… Jag tycker att ni tillsammans ska gå till öppenvårds mottagning och prata o då kanske ni blir erbjudna antabus det är ett medel som gör att man inte kan dricka… Om man dricker när man tagit det så blir man röd som en tomat och får hjärtklappning som är hemsk men ett sätt att låta bli… Gör något innan det är försent snälla du har hela livet framför dej… Jag knarkade bort hela min ungdom och stor del av vuxen livet.. Började som 16åring och slutade som 42 åring jag är nu 47 så be om hjälp är mitt förslag… sen kan ni hitta på saker att göra…Önskar er all lycka i framtiden kärlek & kram från mej Anna-Karin☀️

GoldaGolda
0

Sitter också i skiten.

Illusion
0

Men antabus är inte ett säkert kort, mina polare som går på antabus dricker ändå, och så finns det sätt att bli av med antabus effekten, jag skulle då inte ta det iaf.

☮ and ❤ among each other ✿

vallhund
0

Man kan dricka sig igenom Antabus, även om det är skadligt för hjärta/blodtryck. Tyvärr finns inte Dipsan längre som hade mindre biverkningar. Campral är ett ganska nytt medel som gör att suget efter alkohol minskar, dock måste det kombineras med god egen motivation samt stödsamtal etc.

Till TS: Ett bra första steg är att inför sig själv erkänna att man har problem.

mvh

ISIS anhängare anser sig inte heller vara sektmedlemmar.

Värd på Amstaff, BARF , Beroenden samt Multikulturellt .

Medis på  Border Collie samt Cancer, Choklad, Kennel o Psykologi.