Beroende

Tips på rökfri och snusfri?

2018-03-11 19:52 #0 av: Jarl

Tips på rökfri och snusfri?

Vad kan man ersätta beroendet med något som funkar?

Anmäl
2018-03-11 20:00 #1 av: Lillyrod

E-cigaretter. På en vecka slutade jag med vanliga cigaretter och på 6 månader var jag nikotinfri.

Anmäl
2018-03-11 21:18 #2 av: Jarl

Oj har har också provat med el-cigg ska ge det en chans till. Bara känndes att man var beroende av "vejpandet" Efter ett tag så strulade dom också:/

Anmäl
2018-03-12 15:02 #3 av: vallhund

Det finns även sugtabletter, tuggummi o spray att köpa på apoteket för att kunna trappa ned. 

ISIS anhängare anser sig inte heller vara sektmedlemmar.

Värd på Amstaff, BARF , Beroenden samt Multikulturellt .

Medis på  Border Collie samt Cancer, Choklad, Kennel o Psykologi.

Anmäl
2018-03-12 16:15 #4 av: Lillyrod

Om det är besvärligt att sluta är det lättare,tyckte jag som rökt i väldigt många år, när man får fortsätta med själva grejen. Alltså dra in och blåsa ut rök. Man kan lura sig själv och receptorerna Skrattar Vejpar fortfarande men har varit fri från cigg i snart 2 år och nikotin i drygt 1 år.

Anmäl
2018-03-13 18:18 #5 av: Jarl

#3 Dom är ganska kostsamma och hjälper inte så mycket. Går på champix men konstar också mycket. Fast tar bort röksuget

Anmäl
2018-03-21 01:57 #6 av: Jarl

Rekommenderar värkligen läkemedlet champix som tar bort röksuget. Om någon ska sluta röka.

Anmäl
2018-03-21 05:58 #7 av: vallhund

"Efter marknadsintroduktion har förändrat beteende eller tankesätt, ångest, psykos, humörförändringar, aggressivt beteende, depression, självmordstankar, självmordsbeteende och självmordsförsök rapporterats hos patienter som försöker sluta röka med CHAMPIX."

http://fass.se/LIF/product?userType=0&nplId=20060105000057

ISIS anhängare anser sig inte heller vara sektmedlemmar.

Värd på Amstaff, BARF , Beroenden samt Multikulturellt .

Medis på  Border Collie samt Cancer, Choklad, Kennel o Psykologi.

Anmäl
2018-03-21 19:49 #8 av: Lillyrod

#7 Men usch! Det ville min husläkare skriva ut till mej men jag tackade nej. 

Anmäl
2018-03-22 02:50 #9 av: Jarl

Och min läkare tittade över mina andra mediciner och sa ja du kan ta den:)

Men den funkar mot röksuget!

Anmäl
2018-03-27 06:26 #10 av: Farwuq

Det är bra att det finns något hjälper.
Man får alltid överväga riskerna om huruvida tobaken eller Champix, är det som riskerar hälsan, värst.
Det hela ligger nog på individnivå.

http://fass.se/LIF/product?nplId=20060105000064

Den vilda glädje jag kände när jag var sexton och hittade en oöppnad flaska brännvin i snön vid fotbollsplan, är tyvärr utom räckhåll idag.

V:  för Astrologi & Psykologi M:  för Astronomi, Beroenden, Existens, Filosofi & Finland

Anmäl
2018-03-27 12:40 #11 av: HundochKatt

Jag har testat Champix 2 gånger förut och det fungerar riktigt bra. Men tyvärr har jag åkt dit igen på rökningen när jag inte kunnat stå emot frestelsen.

Har just börjat på en ny kur med Champix, då jag fick dubbelt upp den här gången dvs. en längre tid att vänja mig av med skiten och inte falla för frestelser. Så förhoppningsvis fimpar jag för gott den 1:a april. Tummen upp

Sajtvärd på Teckning iFokus, Medarbetare på Pelargoner i Fokus.

Anmäl

Det finns en till kommentar till den här diskussionen. Den är bara synlig för medlemmar på iFokus. För att läsa kommentaren, logga in eller registrera dig på iFokus.