någon mer än jag som
Någon mer än jag som lider av bulemi?
Har presic fått veta
Jag måste bara reda ut begreppet då. Bulemi, då kräker man? Och Anorexi då äter man inte alls?
Jag har ju hetsätit i många år och det är väl bulematiskt på ett vis, men jag har aldrig kräkts. Det provade jag många gånger men lyckades inte med. (Tur kanske är det)… Men jag vet hur det är att hetsäta och absolut inte kunna sluta äta och att man inte har någon form av botten när man äter utan bara fortsätter och fortsätter.
Är det att du fått en diagnos av läkare bulemi eller? Bara Nyfiken *ler*
/Kia

Bulemi utan kräkningar även kallar hetsätning
Nä ingen läkare dom fattar ju inte vilket begär det är
av min terapeft (jag kan inte stava till detta ordet och lär nog aldrig kunna)
Jag kan inte heller stava det ordet så jag tänker inte ens försöka 
Jag tror jag har haft perioder i mitt sockerberoende som då artat sig i bulemi med min hetsätning. Men jag har nog aldrig använt mig av ordet bulemi för HJÄLP då vore jag ju sjuk… Men jag tror att det ordet har mer betydelse för mig än vad jag vill ta tag i.
Iallafall så hetsätning är inget roligt.
Såg din tråd på KIF och jag ser att du kämpar massor….Skickar styrkekramar
/Kia
Terapeut
Jag har ingen aning om hetsätning utan kräkningar också räknas som bulemi? men det borde det ju göra för det handlar ju i mångt o mycket om förvrängd självbild.
Hur som helst hoppas jag att ni båda kan få den styrkan att ta er ur er situation.

Jag har också hetsätit i långa perioder. Ett tag för länge sen var jag inne på att kräkas upp efteråt, men som tur var insåg jag vilken väg jag gett mej in på och lyckades sluta med kräkningarna innan de blev en vana.
Jag har läst nånstans att om man hetsäter utan att kräkas eller träna livet ur sej, kallas det för Bulimi utan kompensation.
B.E.D. finns ju nåt som heter. Binge Eating Disorder. Som jag förstår det är det också en form av hetsätning. Jag tror att de olika ätstörningarna inte är avgränsade från varandra, utan de flyter in i varandra.
Ser du att jag tappat nåt kilo... låt det ligga...
Nej jag tror så också. För grundproblemen brukar vara detsamma för det mesta…
Många gånger tror jag att det definieras som ätstörning rätt och slätt..
Har samma erfarenhet som du att både läkare och terapeuter kan verka ganska oinsatta i problematiken…
Min dotter tvingades ut på arbetspraktik… i ett konditori!!!
//Citronmeliss - Psykologi iFokus
---------------------------------------------------------------
Det bästa och vackraste kan inte ses eller höras
utan måste kännas med ditt hjärta

Iza_the_cat Jag har haft bulemi och anorexi, men just nu lider jag bara av viktkontroll kan man väl säga.
Har bulimi och provar nu att äta lchf-kost. Det minskar blodsockersvängningar och därmed mitt sötsug och hetsätningsattacker. Har ätit såhär i 4 veckor nu och har hetsätit och spytt 4ggr. Det är jättebra för mig som annars spyr mellan 3ggr i veckan till 3ggr om dagen.
Tack vare kostomläggningen äter jag inte mat som triggar min ätstörning längre såsom spannmål, frukt och socker(kakor, godis etc).
Dock finns det mat som är ok enligt lchf som jag inte kan äta (därav de 4 hetsätnings-och kräkattackerna). Dessa är (hittills). bär, alla typer av nötter (som jag älskar!!!) och många grönsaker. Just nu har jag det lite svårt (stress och sorg) vilket gör att jag vill ätaätaäta hela tiden för att dämpa känslor och slippa tänka. Jag slutade dessutom röka för 4 månader sedan, så även den snuttefilten är borta. Trots att jag får magproblem och äter på tok för mycket har jag vräkt i mig nötter de senaste dagarna (totalt 500g). Men eftersom jag undviker kolhydrater i övrigt så har det inte påverkat vikten, tack och lov
Jag kan i alla fall rekommendera lchf. Det håller mitt sug i schack (så länge jag även undviker nötter och bär), har nästan helt botat min ibs, jag slipper gå till 3-4 olika affärer varje dag för att köpa skit att vräka i mig för att sedan spy upp. Jag äter mycket fett och lite mer än lagom med protein och lite kolhydrater och inte gått upp ett gram i vikt!!! Väger 60 kg till 170 cm. När jag svälte mig själv vägde jag 53 och när jag struntade i att spy och bara hetsåt vägde jag 72 kg. Så var inte rädd för att gå upp i vikt om du väljer att äta lchf, det är nästan omöjligt så länge du håller kolhydratintaget lågt. Gå in på kolhydraterifokus om du är intresserad.
Det blev långt, men skönt att skriva av sig. Har varit bulimiker i 13 år (sen jag var 14) och gått i terapi för det med matdagböcker och avslappningsövningar och ångestdämpande medicin. Inget har hjälpt. Ibland har dte blivit bättre, men det har varit för att jag ersatt matberoendet med alkohol (oxå socker!) eller droger. Min terapeut (det är såhär det stavas
) som jag har nu tycker den här kosten verkar mycket intressant och följer mig noga.
Ta hand om er alla, kram!
Jag har också haft STORA problem med hetsätning, utan att spy dock….Det har blivit bättre och sker nu under ganska kontrollerade former om jag säjer så….Kan inte heller ha nötter hemma, för då åker de snabbt i magen…Annars äter jag inte pasta, ris, potatis, bröd mm. Men en del kolhydrater i alla fall dock och även godis, eller nån kaka/bulle i bland - typ en gång i veckan och det har funkat bra faktiskt….Äter mig mätt på protein, fett och grönsaker…