Beroenden iFokus

Beroenden

Etikettstöd
Läst 2596 ggr
Gnici
0

LÅÅÅÅNGT ÅTERFALL - HJÄLP!

Vissa av er känner kanske igen mig och vet vad jag gått igenom de senaste 10 åren, andra vet inte - men tänker inte dra upp det igenFundersam

Men kortfattat från det som hänt senas, så är att jag gick NITTON (19) veckor på Absolut ren Cambridgekur och minskade 36 kilo + att jag blev totalt avgiftad från socker. Jag bröt kuren vid årsskiftet 07/08 och var sedan helt utan socker fram till mars ungefär…..Sedan dess har det bara blivit värre och värre och jag har omedvetet och medvetet ökat på socker och kolhydratintaget…..För några veckor sedan skrev jag in mig i Viktklubb.se för att gå ner resten av min övervikt (ca 30 kilo) Jag betalade för ett helt år i pengar, men det pris jag fått betala fysiskt och psykiskt sedan jag började äta efter tallriksmodellen med alla dessa kolhydrater, är 1000 gånger dyrare…..

Idag mår jag SKIT och VRÄKER i mig sånt som innehåller socker (läs godis, choklad och glass) Försöker att äta mig mätt på protein och fett, men eftersom jag också äter detta socker, så betyder det att jag ökar kraftigt i vikt (socker+fett=fettlagring) Jag mår som sagt PYTON och vet inte vad jag ska ta mig till…..Känner att jag måste följa Viktklubbens rekomendationer, eftersom jag betalat för ett helt år….Men känner också att det inte är värt det, för jag mår så skit….

HJÄLP mig - HUR ska jag ta tag i mitt sockermissbruk igen?

Kram

kickelina66
0

Hej. Jag skulle strunta i viktklubben även om jag betalt för ett år. Bort med kolhydraterna och försök komma tillbaka till det som fungerde bra. Jag förstår hur du har det, jag är själv i liknande situation just nu. Men ge inte upp, det måste gå att besegra sockermonstret.

Gnici
0

Ja, kickelina66 det lutar nog åt att jag SKIPPAR VK, fast det känns surt för pengarnas skull….Men det är väl mera värt att jag återfår MIN balans i MIN kropp, på MITT sätt, än att följa Tallriksmodellen, där det går ut på att äta massor med kolisar……

aase-andersson
0

Det går att gå ur viktklubben med ett läkarintyg….kolla din stad om xtravaganza finns de hjälper till med sockeravgiftningen. de kostar pengar de med men har åxå träning och egna samtal och grupp. Det fungerar.

folke
0

Läs på min profil sida, hur lite kolhydrater det behövs för att flippa ur och få återfall Gråter .

Som sagt var, bort med kolhydraterna, det finns inte mycket annat att göra…

"Google kan ge dig information men aldrig erfarenhet"

bullmagen
0

Strunta i pengarna, din hälsa är viktigare. Dessutom kommer du kanske spara in pengar när du slipper matorgierna.

Hejar på dig! Du har besegrat sockermonstret förr, du kan igen. Svält ut den jäkeln!

Kram!

Kia
0

Jag kan bara hålla med de som talar ovan. Strunta i Viktklubben, om du tänker efter så har du säkerligen genom åren lagt pengar på dieter som du sen ändå flippat ut. (bara pratar om min egna erfarenhet vet inte om du gjort detsamma) men iallafall så tror jag stenhårt på mindre kolhydrater och vissa måste gå väldigt långt ner under, jag är en av dom… Det krävs så lite för att jag ska falla och det är det inte värt.

Du kan besegra det igen. Ta en dag bara.. Eller en timme , minut i taget… Håller mina tummar för dig

Kram

Gnici
0

Tack så hjärtligt för ert stöd - det har betytt mycket och jag har tagit beslutet att SKITA i VK……Jag "råkade" starta en annan tråd om detta "Kolhydratfri", så Kia (är det du som är moderator?) Du får gärna plocka bort den tråden för det är den här som gäller…Så ….Idag, söndag, är 7 dagen som jag är helt abstinent och har levt på fett och protein hela veckan…..Märker att jag har överätarfasoner och äter mycket ost mm på kvällarna. Men hellre det än att vräka i mig socker, så jag är snäll mot mig själv och har överseende för detta. Tycker jag är otroligt duktig som klarat en HEL vecka nu….

Tilda-T
0

Du  ÄR  verkligen duktig, keep up the good Work!

Det enda man ska ångra är sådant man inte har gjort!

Kia
0

Gnici, japp jag som är Sajtvärd :)… Jag låste ditt inlägg och hänvisade hit till denna tråden istället :)

Tycker också du är stark som klarat en hel vecka, bra kämpat..:)

Gnici
0

Tack Kia…..Du är BÄSTHemlis

Vägde mig i morse……MINUS 4 KILO PÅ EN VECKA!!!!! GULP!!!! Nåja det mesta är väl bara vätska, men skoj ändåFörvånad

Gnici
0

SHIT! GLASSKIOSKEN har öppnat här i byn….Den öppnade samma dag som jag började med LCHF - 1 juni…..Normalt så köper jag och vräker i mig lösglass alla dagar, men nu har jag till och med, när jag cyklade förbi med hundarna en kväll, stannat vid kiosken för att prata med min bror som stod där och åt glass, utan att köpa glass åt mig själv….DET är BRA gjort för mig kan jag tala om…..Alltså jag har inte ätit glass på 8 dagar nu…

kickelina66
0

GrattisGlad

folke
0

Underbart !!   Bra Bra  Bra bäst +++++++

Gnici
0

Tack vänner! Känns kanon faktiskt, men jag är medveten om att det kan komma dagar som jag enbart har lust att tömma hela glassfrysen i kiosken….Men jag hoppas att jag kan få stöd här då OCH nu…..

Kia
0

Klart du får stöd på alla sätt vi kan. Vet du vad när det gäller glass så när jag var i danmark häromdagen (den historien får jag ta i en annan tråd sen) så kände jag att alla de som gick runt där och åt allt söt i form av glass att jag aldrig skulle ens fundera på att äta en just vid det tillfället men det som sen blir snett i min hjärna är att jag tänker tanken tänk om jag bara fick äta en och bara kunde hålla mig till en.

Dessa tankarna är farliga tankar för mig, men det är så lätt att glida in i dom. Jag känner mig stark att inte ta något men tankarna finns där och det kan skrämma mig att jag en dag är svag och tankarna tar över fast jag kapitulerat till att jag inte kan.

Tycker du är stark som låter bli :)

Gnici
0

Ja, Kia! Stöd får jag aldrig för lite avGlad Har lite samma tankar som dig där också, att tankarna liksom spinner i väg sedan på "olovliga" vägar, där det till exempel ingår att köpa "bara en" glass…Liksom för att testa mekanismen om det skulle lyckas den här gången att äta bara den enda glassen….Men jag VET ju att tar jag den där första glassen, så är det kört sedan….

Ja Kia, jag känner mig ganska stark just nu ocksåFörvånad

Tilda-T
0

Är det inte så också att alla gånger förut som man har kapitulerat och köpt bara den där "enda" glassen  som sen har fått sockermonstret att gå igång , ändå har lärt oss något om oss själva och vad som styr olika beteenden.

Man kanske kan se alla dom gångerna som lärotillfällen?, när man har förstått hur man fungerar är det ändå lättare, tycker i alla fall jag, att avstå, naturligtvis tills nästa gång när jag åker dit igenSkrikandes!

Gnici
0

Jo Tilda det är ju så att man lär sig något om sig själv varje gång. Men som är allmänt kännt inom hundträningen, så är det av de lyckade försöken som hunden lär sig…..Hmmm! Antar att det gäller människor ocksåFlört

Idag befinner jag mig på psykiatriska öppenvården, dit jag är några gånger i veckan……HUNGRIG = Gick till butiken intill och köpte mig två grillade kycklinglår, som jag mumsat i mig efter kaffet då de andra satt och plockade i sig kakor….Tycker att jag är duktigRäcka ut tungan

Hoppfull
0

Absolut DUKTIG!!!! Kanon!

Behöver du en medmänniska att prata med? Känner du dig ensam?

Titta in här medmanniska.net och se om det är något för dig.

Tilda-T
0

Jättebra jobbat Gnici!

Gnici
0

Tack Hoppfull och Tilda.T!

Idag är ännu en prövning och det i sorgens tecken…..Jag har varit till veterinären med Ruben, en av barnens kaniner….Hon har varit sjuk och det fanns inget mer att göra för att hjälpa den lilla, så hon fick somna in….Klarade inte av att vara med då veterinären gav sprutan, så jag gick ut till hundarna i bilen och ringde till sonen och hans pappa för att tala om hur det låg till med Ruben…Tårarna rann ner för mina kinder och jag anklagade mig själv för att inte sett till kaninerna ordentligt då jag varit hem till sonen och hans pappa, så att jag skulle ha märkt att Ruben inte mådde bra…..Kände genast suget och behovet av att äta GODIS - och jag vet att det är ett uråldrigt beteende hos mig för att döva känslor och inge tröst i jobbiga situationer….Men i stället för att svälja känslan av ledsenhet, sorg och anklagan av mig själv, tillsammans med en massa godis, så säjer jag till mig själv att det ÄR okey att vara ledsen och känna som jag känner. Känslorna finns redan hos mig och går inte att sudda bort, så låt dem finnas…Jag BEHÖVER inte sockrets förödande och förstörande plåster, som bara döljer det jag känner - såret finns kvar tills det läker av sig själv och det är bäst att det får vara som det är och kännas som det känns….Det är bara OKEY, inget annat!

Jag är hemma hos mig nu och jag tror att jag kommer att klara kvällen utan att äta kolhydrater - utan att släppa lös sockermonstret inom mig….Känner mig fortfarande ledsen för att det inte gick att rädda Rubens liv, MEN DET ÄR OKEY!

Hoppfull
0

WOW!!! Vilket framsteg!!! Att låta känslorna komma och tänka att de är ok är verkligen kanon! Och att inse att sockret inte tar Ruben tillbaka är ju jättebra. Jag tror att det är en av kärnpunkterna, att tillåta känslorna, även de allra värsta, att finnas och komma och känna att man klarar sig trots detta!

Bravo!

Ta hand om dig!!

kickelina66
0

Starkt jobbat. Du kommer att klara kvällen.

Gnici
0

Tack Hoppfull och Kickelina66 för att ni tror på mig….Det känns bättre idag och jag har pratat med min dotter, som kom hem till sin pappa igår (hon bor i fosterhem) att Ruben är död…Hon frågade en del om varför och vad som hänt med henne nu ovs.

Jag har klarat av att låta bli att falla i "gropen" igen och jag ÄR STOLT över mig själv som är inne på 14:e dagen med LCHF kosten, där jag inte äter kolhydrater överhuvudtaget…

Jag har också startat upp min gamla blogg igen - men jag har valt att radera alla gamla inlägg och döpt om bloggen till "Livet i LCHF-lyan" Här skriver jag om livet i stort, sockerberoende, träning och LCHF…Välkomna in och kika om ni vill….

Gnici

Hoppfull
0

Hejja hejja! 2 

Gnici
0

Gamla, välbekanta känslor och förnimmelser dyker upp - Känner mig spyfärdig, äcklad och alldeles FÖR proppmätt…HATAR det, fast jag "bara" ätit tillåten mat - ägg, majonäs och äggmjölk….Men jag VILL verkligen spy känns det som - har ont i magen som är alldeles överfull av mat - vet inte vad jag ska göra annat än att vänta tills jag känner riktig hunger igen och magen är tom….Detta påminner om mina känslor när hetsätningsattackerna kommer och jag bara vräker i mig godis, glass och andra snabba kolhydrater…Nu har jag egentligen inte ätit så mycket - två kokta ägg med en redig klick majonäs, en rätt så stor ostbit och så hälften av en sats äggmjölk till kaffet, gjord på 1 ägg, 5 gulor, 100g smör och så kokt vatten…Men ändå så mår jag skittaskigt just nu och den gamla vanliga ångesten dyker upp inom mig - ångesten för hetsätning….Försöker intala mig att det inte handlar om det den här gången, utan att det bara är så att jag ätit FÖR MYCKET MAT - MEN AV RÄTT SORT….

Livet i LCHF-lyan

Tilda-T
0

Känn att du har klarat en hetsätningsattack med riktig mat Gnici, det är det du har gjort och nästa gång kommer det att gå ännu bättre. Det hade varit 100 gånger värre om du hade gett efter för sockermonstret och tokätit glass och annat skit!

Du har varit duktig och fixat en attack!!!Glad

kickelina66
0

Håll ut, det går över. Du är så duktig och kämpar så bra. Du kommer att klara den här ångestatacken också.

Gnici
0

Tack kickelina och Tilda - ni är mina änglar…

Det gick över sen i morse och jag FIXADE det - JAG FIXADE DET tjejer….

MEN är så sabla förkyld och hostar upp var, typ….Har varit och halsat ur hostmedicinflaskan och satt i gång SUGET efter SÖTT…JÄKLARS, JÄKLARS, JÄKLARS….Men jag ska klara det - Ska just äta fläskkarré´tills jag storknar….

Tilda-T
0

Dom där hostmedicinerna kryllar av socker skulle jag kunna tänka mig!

Alldeles rätt Gnici på karren , ge den vad den tål!!!Flört

Gnici
0

….Den var seg - men jag övermannade denOskyldig

Tilda-T
0

Duktig flicka, se till att bli kvitt din förkylning nu!

Gnici
0

Är mycket mer sugen nu idag - och har kommit på mig själv att gå nalla i hostmedicinflaskan fler gånger, bara för att känna smaken - GALET jag vet….Har dock inte flippat ur ännu, men behöver STÖD nu från ER kära beroendevänner, för att inte halka i gropen under dagen….Borde steka fläsk och äggröra och äta nu - men orkar inte….Vet dock att jag MÅSTE få vettig mati mig…..

Gnici
0

Jag har kontaktat Pernilla Lunderot, som är Beroende- och näringspedagog med egen verksamhet på Sober Konsult för att få göra en ordentlig utredning av mitt beroende och matmissbruk….Vi ska ha en telefonkonsulation och hon skickar en massa papper som jag ska fylla i först….

Är det någon här som har gjort en sådan hos Pernilla eller hos Bitten?

kickelina66
0

JAg har ingen erfarenhet av varken Pernilla eller bitten men av vad jag läst så verkar det vettigt. Det är bra att ta tag i problemen på bred front när man bestämt sig för att komma ur matmissbruket. första gången jag erkände för mig själv att jag hade problem med maten var för 7 år sedan. Sedan dess har jag har kommit en bra bit på vägen men är inte i mål än.

Gnici
0

JÄVLARS; JÄVLARS; JÄVLARS!!!!!!!Skrikandes

Idag på eftermiddagen ramlade jag ner i den där jävla gropen i trotoaren igen….Jag var och skulle köpa en kylväska och ville ha kaffe och av någon märklig anledning sträktes min hand ut och tog tag i en munk, som jag åt upp utan att blinka…Söt och äcklig var den och jag skämdes för vad jag hade gjort, men ändå ville jag ha mer…Tänkte först gå in i butiken igen för att köpa godis, men hejdade mig för jag hade ju kylväskan som jag betalt…I stället stannar jag vid nästa butik och går in för att handla choklad och godis, men hejdar mig och köper hallon i stället…Tänkte köpa grädde, men blicken faller på vaniljvisptetrona och jag tar två sånna i stället….När jag kom hem så vispade jag hastigt upp vaniljvispen (½ liter) och åt tillsammans med två påsar hallon (400g)

Känner mig spyfärdig och skäms för att jag förstört för mig själv - IGEN….Känns som om ALLT är förstört och jag lika gärna kan fortsätta äta skitmat, när jag ändå har börjat….

HATAR DET HÄR!!!!!Skrikandes

Hoppfull
0

Ojojojoj, men tänk Gnici du kunde ju ha valt MYCKET värre eller sämre saker!!!! Du gjorde ändå val hela tiden och valde bort det värsta! Jag tycker att det är solklart att du är en bra biot på väg och nästa gång detta händer (för det kommer att hända igen) så känner du igen fällorna och kan tackla dem ännu bättre!!

Ett steg i taget, det är det enda sättet att gå framåt. Du är jätteduktig! Straffa inte dig själv mera nu utan tänk att okej, nu är detta över, nu går jag vidare i lugn och ro.

*kramar om*

Gnici
0

Tack vännen - Du är verkligen HOPPFULLFlört

Känner mig lite lugnare nu och inser själv att jag faktiskt gjorde något väldigt bra, när jag valde HALLON i stället för godis…Skulle det ha varit förut, så kan jag säja att jag INTE hade valt hallonenHemlis Försöker att vända hela tillställningen idag till något jag gjorde BRA - För det kunde ju ha varit 100 gånger värre….

Jag är nog uppe ur gropen igen nu tror jag…Vill inte äta något mer i kväll - inte ens något bra val, men i morron tar jag nya tag med nya krafter….För det är som du säjer - det är över nu för denna gången och jag KAN stoppa här och nu…Allt är inte kört bara för detta snedsteg och jag måste inte börja från början igen, utan det är bara att borsta av mig och fortsätta vandringen…

Tack än en gång för att Du finns

kickelina66
0

Bra jobbat. Upp i smöret igen och fortsätt som vanligt i morgon. Skickar lite styrkekramar.

Tilda-T
0

Vilken härlig tankevurpa du kom fram till nästan själv Gnici, nästa gång väljer du grädde i stället och då är det ännu bättre, eller så äter du bara 1 påse hallon och det skulle också vara bra, det är inte förstört allting som du säger, du är på god väg att få insikt, så här är det med dom där för¤%%#%annade hålen!

Som sagt upp i smöret igen!!!

Kia
0

Gnici även om du inte ser det så kanske nu så snedsteg behövs för att vi ska komma till insikt med olika saker, men också för att få oss att förstå så lite kontroll vi har.

Jag tycker du har en förmåga att vara väldigt medveten om det som hände och det är ett väldigt positivt och ett stort steg i rätt riktning. Du valde inte godiset utan ett bättre alternativ även om du kanske överåt det, så är det bättre än att du fallit i godisträsket för risken hade antagligen varit att du inte kunnat ta dig ur det igen. Godis har en förmåga att ta över allt av ngn anledning kan jag känna för när jag fallit i det så kan jag liksom inte sluta dagen efter heller av någo konstig anledning. Så jag tycker du gör kanon bra ifrån dig. Ta direkt nya tag och nästa gång du känner sådant sug, lyft luren och ring någon och tala om vad du har för tankar. Ibland räcker det att man bara fått säga det så kan man släppa dessa tankar.

Tycker du gör bra ifrån dig…. Kram

Gnici
0

TACK TJEJER!

Klockan är 9 nu och jag vågar inte äta något överhuvudtaget känns det som, i rädsla för att börja överäta igen….Jag ska steka bacon och äggröra, men förmår mig inte till att göra det ännu…Ska iväg till stan sedan för att vara på en träff med ekonomirådgivaren och sedan ska jag till öppenpsyk då vi ska löva midsommarstången…

På midsommardagen åker min son och jag upp till Vasa i finland för att hälsa på min syster och jag är livrädd för att jag inte ska klara resan och varandet hos henne, när det gäller att avstå från sockermat….Men det ska gå på något sätt - tänker INTE ge upp…

Kram på er

Hoppfull
0

Hoppas att det gick bra för dig! Jag tror i det här läget att du bara ska proppa i dig fett och kött :) ost och annat som gör dig mätt och som lugnar suget! Vänta inte tills du blir för hungrig bara för då är det mycket lättare att trilla dit.

Och framför allt, försök fokusera på allt det du gör rätt istället på det svåra. Klappa på dig för att du klarade det så bra och fokusera på just det som blev rätt. Då kommer det att kännas positivt nästa gång.

Gnici
0

Hej Hoppfull!

Jag fixade till bacon och ägg sedan i morse + kaffe med äggrädde och det gick bra i stan och vi fick midsommarstången lövad också…Det bjöds på kaffe och kakor vid stängen, MEN jag höll mig till kaffe med lite mjölk i - det duFörvånad

När jag kom hem vid 15 tiden så var jag fortfarande inte hungrig, men jag kokade mig kaffe och drack med äggrädde…Ska steka kotletter senare i kväll….

Jag har svarat på alla frågor som Pernilla Lunderot skickade mig och väntar nu på att hon ska ringa mig…Hon tittar på svaren och bildar sig en uppfattning om mig och så gör hon en matplan till mig….

Kram

Hoppfull
0

Kanon!!! :love: Kolla vilket fighter du är!

Det går superbra! Skönt att höra att du känner dig on track igen :)

Gnici
0

Ja, klockan är 20:30 här på holmen och jag är nöjd i magen och i sinnet

Tilda-T
0

Visst är det skönt när lugnet lägger sig Gnici, du har jobbat hårt och är väl värd en härlig midsommar, seupp för groparna baraFlört!

Gnici
0

Jo, jag ska passa mig för groparna, men grädde och jordgubbar ska jag äta i morgon i alla fall - märk väl att jag skrev grädde förstFlört 

Och det är skönt när det där lugnet sänker sig i kropp och själ….Mår faktiskt ovanligt bra just nu psykiskt - hoppas det håller i sig….

Kram

PS! Har just avslutat min storstädning av hela lägenheten med att skura golven och kastat en skitig trasmatta i tvättmaskinen, så här ska det vara fint och rent till i morgon, med RENA mattor på golven - "dom jag bor med" (jyckarna) har en tendens att skita ner mattorna alldeles förskräkligt…

Tilda-T
0

Vilken energi du verkar ha fått!Skrattande

Gnici
0

Jo du Tilda här finns energi och då ska du tänka att jag är fruktansvärt förkyld nu också - Vad månne bliva?Förvånad

Gnici
0

Hej vänner!

Är på besök hos min syster i Finland nu och averkar den ena prövningen efter den andra….Var till stan (Vasa) på förmiddagen - satt på ett café och väntade länge och väl på min son och på syrran…Satt och tittade på alla sockerätande människor, som knådade i sig vitt bröd och en massa läsk - tänkte att YES jag fixar detta….Dessutom fixade jag att gå förbi dinglande godisbutiker…DET NI!

Nu i kväll har det varit grillmiddag och jag valde att äta karré, grillad paprika, squash och Halomiost + sås gjord på turkisk jogurt, lök, avocado och kryddor….Glass till efterätt för övriga människor, men jag hade gjort egen glass på turkjoghurt, grädde, hallon och ett par äggulor…Jag satt alltså och åt min "glass" med sockerglass framför näsan och jag fixade det - JAG FIXADE DET!!! 

Har inte kännt speciellt sug efter socker heller, fast frestelserna varit enorma och upprepats gång efter gång…Jag har ätit mig mätt på LCHF kost - dock har jag valt att äta lite grönsaker och turkisk joghurt + grädde, vilket jag inte ätit förut…Men jag tycker att det är okey nu på resan….

På måndag ska jag ringa Pernilla L. och få höra vad hon säjer och få en riktig matplan…

Vi reser hem på onsdag och har fem timmars bilresa och lika lång båtresa framför oss, med nya prövningar - men jag vet att jag är kapabel att fixa det och ta rätt val…

Kram

kickelina66
0

Heja heja. Du gör det kanonbra. Med de prövningaran du utstår så är lite extra grädde inget att prata om.

shopgirl75
0

Wow, va duktigt du är!! Det är uppmuntrande att läsa för någon som är i början av resanGlad

Hoppfull
0

Jag säger bara :rockon:

Tilda-T
0

Du kämpar på alldeles utmärkt, skitbra jobbat!!

Gnici
0

Tack hörni allihopa!

shopgirl75 - JAG är också bara ibörjan på min sockerfria resaFörvånad 

Idag har det varit nya prövningar och nya val - jag valde att köpa lite ost, när de andra köpte glass i butiken vi var in i när vi var ut och körde bil - känns som en rätt bra seger Skrattande

shopgirl75
0

Tycker du är fantastisk!!!!!!!!!!!!!!Räcka ut tungan

Gnici
0

Tack vännen! Känner mig rätt fantastisk just nu!!!

Helenaf76
0

Thumbs Up Kanonbra jobbat!!!  

Helenaf76
0

Hur går det Gnici? *kram*

Gnici
0

Jodå, Helena det går bra för mig just nu….Håller mig till LCHF och har börjat att äta lite lök och paprika + grädde….Suget håller sig borta, men jag har ont i kroppen värre än vanligt…Vet inte varför…Skulle vilja börja promenera mer och styrketräna igen efter min förkylning jag haft, men det gör sååå ont…

Härom dagen köpte jag tre påsar frysta hallon och när jag kom hem åt jag en påse med grädde och satte de andra två i frysen…Det var bara det att jag senare på kvällen tog upp dem i gen och åt upp dem också + grädde….Kan tydligen inte ha sånt som hallon hemma heller - vilket är tråkigt eftersom det är så gott med hallon och grädde…Men sätter det igång suget så gör det och då får jag väl avhålla mig från hallonen då….

Helenaf76
0

Vad härligt att höra att det går bra! :-) men det där med värken låter inget vidare. :-( Hoppas den går över snart så du kan börja röra på dig ordentligt igen. Håller tummarna!

Hallon som är sååå gott!! Vad trist för dig att inte kunna äta hallon heller! :-( Det som är en sån bra nödlösning. Hoppas du hittar något bra substitut för dem.

Gnici
0

Jo, jag kan äta hallon, men inte ha så mycket hemma tror jag, för då äter jag upp allt som finns har jag en känsla av…

Helenaf76
0

Okej, då är jag med igen :-) Förstår precis hur det är.

Kia
0

Känner igen mig i det där Gnici att man äter det för man har det hemma. Jag tror jag är överätare också på ngt sätt. Ge mig inte en påse morötter och tro jag ska äta en för då äter jag upp hela påsen.

Är man överätare får man vara försiktig med sådana saker som hallon också tror jag. Man mmåste vara väldgt strikt mot sig själv.

Förrästen hur gick samtalet med Pernilla L?

Tycker du kämpar på så bra :)

kickelina66
0

Vissa saker går bara inte att ha hemma medan andra saker inte gör ett dugg.  Glass är min stora last så det bör inte finnas i min frys men däremot kan jag ha hallon och andra bär dä utan att jag äter mer än nödvändigt.

Jag känner igen mig i det du skriver Kia. Jag kan överäta precis vad som hellst.

Gnici du gör ett fantastiskt jobb och är superduktig.

Gnici
0

Det blev inget samtal med Pernilla, pga. att jag inte har råd ekonomiskt tyvärr. Men vi har mailkontakt och jag har fått hennes utlåtande och "dom"…Hon menar att jag förmodligen har varit socker/kolhydratkänslig sedan barn och att det sedan utvecklats till ett ordentligt beroende, vilket jag har nu…HOn menade att jag var inne på rätt spår när det gäller LCHF och att jag ska även hålla mig borta från mjölkprodukter….

Jag har varit inlagd på psykakuten sedan i måndags, pga att jag mått jättedåligt. Och där sket det sig ju med maten förstås, då jag åt ett par rågsmörgåsar och några kex….Nå nu är jag hemma igen och ska försöka återgå till min kost, men just nu mår jag skit så jag inte orkar laga något att äta annat än hallon och grädde - IGEN!

Gronstedt
0

Usch, stackare Gråter. Vet hur det är när man bara inte orkar hala fram stekpannan. Försök ha lite korv och färdigkokta ägg hemma, så du får lite variation när du inte orkar laga mat.

Helenaf76
0

#67 En stoooor varm och styrkegivande kram till dig!!

Gnici
0

Tack vänner!

Lyckades få i mig ett par kokta ägg och majonnäs förut i alla fall

kickelina66
0

Styrkekramar till dig. Sedan är det trist att allt som är bra för en ska kosta massa pengar. Men du är på rätt väg även om det krisar till sig emellanåt.

Ta väl hand om dig.

Helenaf76
0

#70 Bra jobbat! Du kommer klara det här!! :-)

Hoppfull
0

Instämmer med övriga här! Starkt av dig! Du är superduktig och helt klart inne på rätt spår. Att du mår dåligt kanske i viss mån hör ihop med att du "gjort slut" med sockret… det är ju en ganska stor förändring som påverkar hela dig på alla plan.

Kram på dig!!

bullmagen
0

Tänker på dig, kram!

Gnici
0

Tack tjejer - ni är guld värda, vet ni det?!

Känns bättre idag och jag har startat dagen med bacon och ägg + en kort sväng med hundarna…Igår kom jag i väg till gymmet och löptränade lite + lite styrka - tar det lugnt med joggen då jag är helt otränad….

Helenaf76
0

You RockHärligt!! Vad duktig du är!!

Gronstedt
0

Starkt jobbat!

OT - du har säkert berättat det, men vad har du för vovvar?

Gnici
0

Hej gronstedt!

Jag har tre stycken Belgiska vallhundar, varav två - Wilda och Pedro bor hos mig och gammeldamen Gnizta bor hos min son och hans pappa…

Gå in på Min hemsida Tervgalen så finns det bilder på dem där Skrattande

Gronstedt
0

Åååååh, tervar! Vill ha vill ha vill ha! När jag en gång får tid med hund ska det nog bli två sådana.

folke
0

#79 Jag har en terv…  Du kan få honom ,  om du är seriös, så skicka mig ett pm……..

Gronstedt
0

#80: Har PM:at.

Gnici
0

Ja Tervar är underbara kompisar som hänger med på det mesta - jag tävlar och tränar ju lite diverse med mina…Det är nästan ett måste att göra något vettigt med dem om man ska ha husfrid - annars klättrar de lätt på väggarna…

Gnici
0

Livet knatar på i maklig takt - är abstinent och äter det jag ska…Har ökat något på grönsakerna odlade ovanjord och har plockat bort mjölkprodukter, så får jag se hur det känns om ett tag - hittills känns det bara bra och jag har inget sug tycker jag….

Kram

Livet i LCHF-lyan

Helenaf76
0

Härligt!!! Du är jätte duktig!! *kram*

Gnici
0

Jaha, då var det dags igen då - att falla i det jävla hålet i trottoaren….Så förbannat välbekant är det där nere och jag vet precis hur jag ska ta mig upp, men ändå faller jag ännu en gång….

Så här var det: I går kväll hittade jag jordgubbar i frysen - en hel stor påse…Tänkte att bara lite, lite kan inte göra något - sagt och gjort jag tar några gubbar och tinar upp….Hittar Turkisk yoghurt i kylen….Tänkte att bara lite, lite kan inte göra någon skada (jag som inte skulle äta mjölkprodukter)….Blicken faller pladask på burken med vaniljsocker i kryddhyllan…Tänker att bara lite, lite kan inte göra så mycket…..Kan säja att det hela slutade med att jag åt hela påsen med jordgubbar, halva burken med yoghurt och resterande vaniljsocker som fanns kvar och det var inte så lite…..

Ryckte på axlarna och klättrade upp ur hålet - det var inte ens gott sist och slutligen….Tog revanch idag med att ångra mig när jag beställde caffe latte - frågade om de hade vispgrädde och beställde en stor mugg kaffe med grädde i stället - lite bättre än vanlig mjölk i latte var det i alla fall….

Kan konstatera att mina fall i dessa gropar varken är djupa, långa eller speciellt svåra att ta mig ur - då kan jag fasiken fråga mig själv varför jag trillar ner dit över huvudtaget, när jag faktiskt kan gå runt….

Men jag är övertygad om att jag så småningom kommer att ta en annan väg utan gropar och kunna njuta av promenaden…

Kram

Hoppfull
0

Å andra sidan kan man väl konstatera att du inte åt några riktigt skräpiga saker… det värsta var ju vaniljsockret i så fall.. men det var inte godis, inte börd, bullar, läsk, chips eller annat elände!

Man måste ju få ta en bit och ett steg i taget och inte klara allt på en gång. Läs bakåt om hur det har varit så kommer du att inse vilka jättesteg framåt mot tillfrisknande du tagit… och tar hela tiden. Du jobbar jättebra!!

Kram till dig med!!

Helenaf76
0

Du har ju kommit jätte långt när dina återfall inte är långa eller svåra att ta dig ur. Starkt jobbat!  Det kunde vara värre!

Kramizar!!

Kia
0

Det du beskriver om att hamna i gropar påminner mig mycket om denna text…

Är övertygad om att du snart också promenerar på en annan gata :)

Tycker också du kommit långt, för tänk ändå så långt du fallit innan när du hamnat i dom där groparna och det är starkt att kunna ta sig ur dom så snart som du gör.

Gnici
0

Jo just det Kia, det är den texten jag syftar påOskyldig

Diskussionen närmar sig gränsen för max antal kommentarer. Överväg att skapa en ny diskussion och länka till den här.