Frukt
Jag vet inte vad det är med mig. Jag fantiserar om frukt i dagarna i ända och i natt har jag drömt om det också.
Jag kan inte äta frukt då är det kört det vet jag ju, men ändå har jag helt besatta tankar om denna frukt.
varje gång jag varit i ett återfall så har det just börjat med frukt.
Det lustiga är nu att jag vet varför jag är sugen också. Det hela började med att jag såg reklam på ciqitas (kan ej stava) juicen som det bara ska vara frukt i och inget annat tillsatt. Jag har inte tittat på förpackningen för jag vet att det är inte lönt fruktsockret i sig skulle vara förödande för mig.
Men varje dag ser jag denna reklam , finns en stor affich där jag väntar på bussen på morgnarna. Härom dagen delade man dessutom ut grattis sådana på stan. Jag trodde jag skulle bli galen. Lockelser hela tiden!!!!
Jag vet jag inte kan , ändå hör jag mig själv prata om frukt till alla jag möter. Snacka om att få besatta tankar. Det blir helt stopp i huvudet på något sätt. Jag ska inte det har jag bestämt mig för men åhhhhhhhhhhhh vad jag vill skulle jag vilja säga.
Jag vet konsekvenserna av det och det är ju inte värt det så egentligen vill jag verkligen????
Nä , jag vill nog inte . Måste bara fokusera på annat.
Det är att vara besatt!
Men det kan också vara en återfallsvarning, så det är bra att prata om det!
Jag kan också ha perioder då jag är besatt, nattetid. Jag drömmer om alkohol och droger. Men aldrig att det är trevliga drömmar. Otäcka röriga drömmar som är ett virrvarr av dåligt mående, droger och behandlingshem. Skumt!
Fast tänk efter, Kia - kan det vara ett legitimt sug efter någon vitamin eller antioxidant som du behöver? Och kan du i så fall hitta en grönsak eller liknande som dämpar ditt sug utan att ge kolhydraterna?
jag fastnar i missbruks tankar när jag kommer närmre mig själv.. det som gör ont i mig plingr till o då genast så vill jag dämpa dem.. det är därför jag blir besatt… hellre sånna problem än det största är du med.. ???
ibland kan jag bli sugen på frukt, när det är vätska jag behöver. Om det känns trist att dricka vatten kan jag ibland gnaga på gurka (får även tuggbehovet tillfredsställt då)

Det kan vara som Gronstedt skriver… då kan man föröska fundera ut vad specifikt det man har sug efter innehåller och tillsätta det. Det har funkat för mig flera ggr när jag haft konstiga sug som jag inte riktigt fattat, exempelvis glass, extremt sug efter glass (vilket jag inte ens tycker om) kom på att äta kalciumtillskott och suget försvann efter några dagar.
Behöver du en medmänniska att prata med? Känner du dig ensam?
Titta in här medmanniska.net och se om det är något för dig.
#1 jag funderar mycket på att det kanske är en återfallsvarning. Jag vet att alla mina återfall har börjat just med frukt därav vet jag vilket förbud detta egentligen är för mig så jag ska inte ta en frukt. I många ögon kan det ju verka harmlöst med en frukt men för mig är det totalt förödande så därför får jag tänka om istället och fokusera på annat. I vilket fall som helst så känns det som om det är en återfallsvarning så har jag iallafall aldrig varit så medveten om den som jag är nu och kanske är det så att jag för första gången faktiskt lyssnat på signalerna som jag ger mig själv att just varna mig att se upp så jag inte hamnar där jag inte vill vara i min hetsätning.
#2 Kanske är det som du säger, jag måste kolla det där. Jag är väldigt dålig på att äta vitamintillskott trots att jag kanske borde göra det. Någon sa till mig att äta magnesium, jag vet inte får fråga inne på KIF kanske ngn vet där. jag är så dålig på sånt. Det du skriver hoppfull önskar jag att jag var mer kunnig i att om jag är sugen på glass att det kanske skulle kunna vara kalciumtillskott. Jag vet inte sånt , känner att jag har mycket att lära mig vad kroppen behöver när den har sug på annat.
parise, jag fastnar också lätt i sådana tankar men jag tränger bort dom med positiva tankar numera och jag försöker verkligen att fokusera på något annat. När de inte försvinner så ser jag numera till att dela med mig av mina tankar med ngn som förstår. Det är bara ett telefonsamtal borta för att då har jag delat det med ngn och det kan räcka för att dessa besatta tankar ska försvinna kan jag känna.
Nu har jag köpt hem MiVi total som borde täcka alla vitaminer som jag isåfall ev. saknar :)